пʼятницю, 20 жовтня 2023 р.

«Княгиня Інгігерда», 2023

Інгігерда-Ірина, шведська принцеса і велика княгиня Київська, дружина Ярослава Мудрого була безпосередньо пов’язана з Софією Київською. У Києві вона провела більшу частину свого життя (понад 30 років), тут вона разом із чоловіком розбудовувала державу, засновувала монастирі, поширювала християнство та його цінності. Спільно з Ярославом вона завершувала спорудження і оздоблення собору Святої Софії Київської — головної святині Русі-України. Тут вона пізніше була похована у мармуровому саркофазі, тут вона покоїться й нині (m.day.kyiv.ua/article/cuspilstvo/pravda-pro-inhiherdu).

Перш ніж відтворити образ Інгігерди в ляльці, я вирішила подивитися, що саме носили княгині за часів Київської Русі. Але відтворивши тільки тогочасне вбрання, я б ніяк не змогла відзначити конкретну історичну постать. Тому я звернулася до зображень Інгігерди. Їх знайшлося обмаль. Деякі досить сумнівні. Прийшлася мені до душі історична мозаїка, що була виготовлена для Софії Київської в рамках проекту «Про жінок минулого, від жінок теперішнього, жінкам майбутнього». Надихаючись мозаїкою я створила свою ляльку.

 Висота 42 см










Немає коментарів:

Дописати коментар