вівторок, 17 жовтня 2023 р.

Серія «Багата наречена», 2023

 Серія «Багата наречена» – це історія однієї української родини,  життя сім’ї від заручин до спільного старіння.

Хочу дещо розказати про її задум, про створення та про ляльки.

Задовго до повномасштабної, а може ще й до карантину, з’явилася в мене ідея надати тій конструкції ляльок з ручками і ніжками, які я так любила робити, трохи стійкості і гнучкості. Для цього додала в середину кінцівок дротики. Завдяки ним ляльки могли сидіти, а стоячи приймали цікаві положення. Фігурки мали бути поділені на пари чоловік-жінка. Чоловіче вбрання одразу було майже повністю відшите, залишалося оздоблення, деталі. А от з жіночими образами вийшла затримка. Деяке вбрання було вже скроєне, десь тільки тканини підібрані, а хтось був ще голяка. Далі в нашій країні були жахливі події, які аж ніяк не сприяли творчості. Ляльки-напівфабрикати лежали в коробці, чекали. Аж поки одна шановна пані не надихнула мене своєю ідеєю відтворити на спідниці ляльки українську мандалу за мотивами самчиківського розпису, та запросила до участі у виставці «Кола традицій». Одна з ляльок-заготовок була вийнята з коробки і перетворилася на наречену. Далі до нареченої поступово додавалися нові персонажі. Так була створена серія «Багата наречена».

Щодо конструкції. Ляльки мають мою улюблену будову: вузлова голова; з полотнища, яке йде від голови, формується тулуб шляхом складання і зав’язування; руки й ноги просунуті між полотнищами, що формують тулуб. Висота всіх ляльок 29-30 см. Завдяки дротикам у руках і ногах ляльки стійко сидять на табуреті чи лаві, але не стоять самостійно, тому мають опори.

Щодо вбрання. Образи я створювала під впливом книги «Український літопис вбрання» шановної пані Зінаїди Васіної. Саме в цій книзі можна знайти безліч ідей для типажів, для вбрання та побуту від стародавніх часів до ХХ століття. Та за мету в мене не була чітка реконструкція, або повторення. Мені хотілося створити цікаві персонажі. Саме тому я особливу увагу приділяла деталям.

Серія «Багата наречена» складається з 8 фігур (4 композиційні групи). Вона є символом української родини, що проходить свій життєвий шлях від весілля і до щасливого спільного старіння.








2 коментарі: