пʼятницю, 30 квітня 2021 р.

"Вчителька" з серії "Типажі"

 

                                                         Вчителька, мікрорайону нашого жителька.
                                                            Ти замість того, щоб в кафе піти,
                                                            Сидиш, перевіряєш зошити. (ТІК)

 

Я навчалася у школі в радянські часи. До перебудови. Тяжкі часи дефіциту? Ну, такоє… Скоріше часи скромності та стриманості. І заборон. Дітям заборонялося приходити до школи в любому одязі, крім шкільної форми. І не дай Бог, буде вдягнута на форму кофтинка! Все під форму! Розплетених волос у дівчат не мало бути, тільки хвостики та косички. Ніяких сережок у вухах! Зняти, залишити вдома, сховати в кишеню, але не у вухах. А вчителі… Вчителі були гарні, освідченні. Але так само скромні: мали давати приклад. Або мали таку зарплатню, що…

А от коли мої діти пішли до школи, тут я могла сповна спостерігати за тим, які ж наші вчителі молодці! За модою слідкують, за собою слідкують! Дітей поважають! Незмінним залишається одне: і в часи мого дитинства, і зараз вчителі щиро віддані своїй справі.

Образ воспєтої в радянських фільмах вчительки: скромної, невибагливої, що до ночі перевіряє зошити, інколи з невлаштованим життям, - дав мені поштовх до створення ляльки Вчителька. Невибагливий жакет, проста спідниця, берет, редікюль і окуляри. Все стримано. Але ж ні! Яскравий гіпюровий шалик – як прояв непокору, індивідуальності. Пам’ятаєте, як в «Покровських воротах»: «Я вся такая несуразная, вся угловатая такая, такая противоречивая вся...»

Авторська лялька «Вчителька» з серії «Типажі». 2020 р. 

Висота 17 см.























Немає коментарів:

Дописати коментар